درمان سیاهی دور چشم
نوشته شده توسط : فاطمه

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم :افراد  زیادی هستند که از مشکلات سیاهی و تیرگی ناحیه اطراف چشم رنج می‌برند.چرا که تاثیر بسیار بدی بر زیبایی چهره دارد.

 

درمان سیاهی دور چشم

 

سیاهی و گودی دور چشم  باعث می شود که شما از لحاظ سنی  مسن‌تر به نظر بیایید. در اغلب موارد،  کسانی که این مشکل را دارند، خسته به نظر می‌آیند.بنابراین برای داشتن چهره زیبا و زیبایی پوست ،درمان سیاهی دور چشم ضروری است.

 

 

علت سیاهی و تیرگی دور چشم

سیاهی دور چشم:سیاهی و تیرگی دور چشم به دلایل زیادی به وجود می آید . خستگی به  تنهایی نمی تواند دلیل تیرگی و گودی زیر چشم باشد. البته کمبود خواب  هم می‌تواند یکی از دلایل  سیاهی زیر چشم باشد. اما مشکلات و بیماری‌ها  نیز می‌تواند علت گودی زیرچشم و سیاهی و تیرگی دور چشم باشد. برخی از افراد نیز به صورت ژنتیکی و از زمان کودکی مشکل سیاهی دور چشم دارند .روشن بودن رنگ پوست و نازک بودن پوست صورت  نیز می تواند باعث تیرگی سیاهی دور چشم باشد.

 

 

 

 از دلایل تیرگی و سیاهی دور چشم می توانید به عواملی مانند عوامل ارثی- آلرژی‌ها -بی خوابی –اگزما –استرس -کمبود آهن -کشیدن سیگار – مصرف بیش از حد الکل-  مصرف بیش از حد قهوه -اختلالات رنگدانه‌های پوستی -بالا رفتن سن و … اشاره کرد.در تمام این موارد می توان به درمان سیاهی دور چشم اقدام کرد و نتیجه قابل قبول گرفت.

 

 

درمان سیاهی دور چشم با روش های طب سنتی

بسیاری از متخصصین طب‌ سنتی و طبیعی  برای درمان سیاهی دور چشم و کبودی چشم ، از روشهای گوناگونی استفاده می کنند.که در زیر به برخی از این روش های درمان سیاهی دور چشم با طب سنتی اشاره شده است.

 

 درمان سیاهی دور چشم با چای كیسه‌ای

درمان سیاهی دور چشم با چای کیسه ای:یكی از روش‌های  رایج برای رفع كبودی ودرمان سیاهی دور چشم، چای کیسه ای است.  شما می توانید از  چای كیسه‌ای مرطوب و سرد برای درمان سیاهی دور چشم استفاده کنید . برای این کار بعد از این که كیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌ های خود قرار دهید و به‌ مدت بیست دقیقه روی چشم‌ و ناحیه زیر چشم قرار دهید.

 

 

برگ چای موجب درمان سیاهی دور چشم و بهبود تیرگی آن می شود. شما می توانید به  مدت 24 ساعت آن را مصرف كنید.

 

درمان سیاهی دور چشم با بادام و لیموترش 

درمان سیاهی دور چشم با بادام و لیمو ترش:استفاده از بادام و لیمو ترش از بهترین روش‌ها ی رفع تیرگی و سیاهی دور چشم است و از روش های مراقبت های پوستی است . برای این کار  روغن بادام تلخ را با آب لیموترش تازه تركیب کنید و اطراف دور چشم را خوب ماساژ دهید. این ناحیه  را هر شب پیش از خواب با كمك  روغن  ماساژ دهید . تیرگی‌ها و سیاهی دور چشم با این مخلوط  بهبود می یابد.

 

 

در مان سیاهی دور چشم با گلاب

درمان سیاهی دور چشم با گلاب:یك دستمال نخی تمیز را به گلاب آغشته کنید. این دستمال آغشته به گلاب را روی صورت ‌تان بیندازید، طوری که چشم‌ها و دور چشمها را به‌ خوبی پوشش دهد.این روش به مرور زمان در درمان سیاهی دور چشم تاثیر دارد.

 

 درمان سیاهی دور چشم با نعناع

درمان سیاهی دور چشم با نعناع:برگ‌های نعناع تاثیر زیادی در بهبود تیرگی و سیاهی دور چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا كه از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود تیرگی و سیاهی دور چشم می‌شود. برای این کار 2 تا 3 قاشق از برگ‌های نعنا را درون 2 ‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت كم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف كرده و سرد کنید . در این مرحله دستمال  تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته كرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید .پس از مدتی می توانید تاثیر آن را بر روی سیاهی دور چشم ببینید.

 

درمان سیاهی دور چشم  تحت نظر پزشک

در موارد خیلی نادر سیاهی اطراف چشم  نشانه‌ی یک بیماری جدی و خطرناک  است . سیاهی و تیرگی دور چشم می‌تواند بر اثر بیماری‌های مختلفی مانند  کم‌کاری تیروئید و بیماری‌های کبدی باشد.در صورتی که دور هر دو چشم شما سیاه باشد ممکن است نشانه‌ی آسیب خطرناکی به نام شکستگی جمجمه باشد. در این نوع شکستگی، یکی از استخوان‌های اصلی  جمجمه می‌شکند. شکستگی جمجمه می‌تواند مشکل بسیار خطرناکی باشد .

 

 

هرچند سیاهی و تیرگی دور چشم، معمولا جدی نیست ، اما در صورتی که  تورم و تغییر رنگ پوست، تنها در اطراف یک چشم باشد و با گذشت چند روز برطرف نشود یا به طور کاملا ناگهانی ایجاد شود، باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

 

 

درمان سیاهی دور چشم با روشهای خانگی

با انجام کار های ساده می‌توانید سیاهی دور چشم را رفع کرد. در برخی موارد  درمان‌های ارزان‌قیمت خانگی برای درمان سیاهی دور چشم مناسب‌ است یکی از این روش ها برای درمان سیاهی دور چشم استراحت کافی است .کمبود خواب موجب می‌شود دور چشم شما تیره تر شود.همچنین می توان با گذاشتن کیسه‌ی چایی یا کمپرس سرد بر روی چشم به درمان سیاهی دور چشم پرداخت .

 

 

 

برای کاهش تاثیر نور خورشید روی رنگدانه‌های پوست ،  بهتر است ازعینک آفتابی بزرگ استفاده کنید.همچنین توصیه می شود چشمان خود را با دست نمالید. این کار باعث بدتر شدن تیرگی و گودی زیر چشم می‌شود.بهتر است در زمان خواب سرتان را بلند کنید تا مایعات بدن در زیر چشم جمع نشوند.همچنین تا جایی که می توانید کمتر سیگار بکشید یا آن را ترک کنید.

 

بیماری مونوکلئوز

 این بیماری باعث می‌شود چشم‌های بیمار متورم شوند. قسمتی از این مشکل به خاطر خستگی و ضعف است این بیماری باعث زرد شدن چشم‌ها و پوست اطراف چشم‌ها می‌شود.

 

 

سلولیت پری اوربیتال

این بیماری در واقع نوعی عفونت باکتری  پلک‌ها است. در صورتی که این بیماری با آنتی بیوتیک درمان شود، جایی برای نگرانی نیست. نمک وجود بیش از حد نمک در غذا باعث تجمع آب در بدن می‌شود و در زیر چشم‌ها نیز آب اضافی جمع می‌شود .

 

لیزر درمانی برای درمان سیاهی دور چشم

امروزه برای درمان سیاهی دور چشم و کبودی از لیزر درمانی استفاده ‌می شود. فناوری‌های مختلفی از لیزر برای درمان سیاهی‌ دور چشم ارائه شده است که بسته به نوع سیاهی زیر چشم،  انواع مختلف  دارد.

 

 

آی‌پی‌اِل (IPL) برای درمان سیاهی دور چشم

کسانی که لکه‌های تیره رنگ زیر چشم دارند  .می‌توانند از روش آی‌پی‌اِل (IPL) برای درمان سیاهی دور چشم و گودی زیر چشم استفاده کنید. این فناوری طوری تنظیم  شده است که می توان از آن برای درمان مشکل تجمع رنگ‌دانه‌ها در بافت پوست نیز کمک گرفت.

 

 

لیزر درمانی رگ‌ها برای درمان سیاهی دور چشم

روش دیگر لیزر درمانی برای درمان سیاهی زیر چشم، استفاده از لیزر درمانی رگ‌ها است. این روش برای کسانی مفید است که رگهای دور چشمشان قابل مشاهده است.

 

تزریق چربی برای درمان سیاهی دور چشم

 تزریق چربی روشی است که در آن انتقال سلول‌های چربی اضافی از یک بخش از بدن به بخش دیگر صورت می گیرد. بسیاری از افراد با درمان سیاهی دور چشم و گودی چشم با تزریق چربی مشکل تورفتگی چشم‌هایشان رفع می شود.

 

منبع : http://drsodaei.com/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%DA%86%D8%B4%D9%85/





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: